.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار عضو هیئت‌رئیسه‌مجلس به احمدی‌نژاد

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا در تشریح جزئیات مذاکرات کمیته سه نفره منتخب رئیس مجلس، ‌در مورد رد صلاحیت تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 30 نماینده در این مجموعه هستند. ما یک احصاء اجمالی انجام دادیم و با ستاد اجرایی و وزارت کشور هماهنگی هایی انجام شد و با یکی از اعضای هیئت اجرایی نیز جلسه ای داشتیم . با آقای کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان بحث هایی انجام شد که بی جهت نمایندگان رد صلاحیت نشوند و مستندات مورد بررسی، قانونی باشد. مسائلی چون عدم احراز صلاحیت نمایندگانی که حتی برخی دو دوره نماینده بوده اند، این سوال را پیش می آورد که چطور چنین مساله ای مطرح شده است و چگونه می شود نماینده ای که دو دوره قوانین مجلس را تصویب کرده، به یکباره از سوی وزارت کشور با عدم صلاحیت روبرو می شود؟

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس به دنبال این نیست که افرادی که مشکل دارند با اعمال نفوذ ما به مجلس راه پیدا کنند، خاطرنشان کرد: برای دفاع از حقوق نمایندگان و اینکه حقی از آنان ضایع نشود باید مشکلات را مسئولین اجرایی منتقل کنیم تا با توجه به این موارد به بازنگری صلاحیت ها اقدام کنند.

این عضو کمیته منتخب با تاکید بر اینکه اکثریت ردصلاحیت شدگان از نمایندگان منتقد دولت و جزو امضا کنندگان طرح سوال از رئیس جمهور هستند، گفت: علاوه بر نمایندگانی که جزو سوال کنندگان از رئیس جمهور و منتقدین دولت، نمایندگانی هم بوده اند که علی رغم اینکه جزو منتقدین دولت نبوده اند، رد صلاحیت شده اند. براساس قانون ردصلاحیت باید بر اساس دلایلی باشد. باید موارد و مستنداتی باشد که از طرف مراجع چهار گانه تایید شده باشد. ما به دنبال این هستم که حق کسی ضایع نشود لذا در مدت باقی مانده پیگیری های خود را انجام خواهیم داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این پرسش که رد صلاحیت افرادی همچون علی مطهری،‌کاتوزیان و عباسپور و تایید صلاحیت افرادی که بعضا به دلایل امنیتی بازداشت شده اند، شائبه دخالت نظرات خاص دولت در تایید صلاحیت ها را ایجاد نمی کند،‌گفت: این دقیقا چیزی است که این روزها از دولت و نمایندگان بسیار پرسیده می شود و واقعیت امر این است که تایید صلاحیت برخی افراد که دارای سوابق خاص اما نزدیک به دولت هستند، باعث بروز شبهاتی شده است که دولت را در مظان اتهام قرار داده است. اینکه افرادی که در گذشته زیر سوال بوده اند و اکنون تایید صلاحیت شده اند نیز شائبه هایی را به وجود می آورد که مسئولین اجرایی باید پاسخگو باشند.

سبحانی نیا در تشریح روند تایید صلاحیت ها برای انتخابات مجلس گفت: این مرحله از بررسی صلاحیت ها از سوی ستادهای اجرایی صورت گرفت که زیر نظر وزارت کشور است و مرحله بعدی بررسی صلاحیت ها در هیات های نظارت انجام می شود که زیر نظر شورای نگهبان هستند و حتما دقت هایی که شورای نگهبان خواهد کرد، جامع تر خواهد بود و اگر موادی باشد که در مرحله اول با ملاحظات سیاسی از آن عبور کرده اند از فیلتر شورای نگهبان عبور نخواهند کرد. لازم به ذکر است که تمام پرونده ها حتی پرونده کسانی که رد صلاحیت شده اند برای بررسی مجدد به هیات های نظارت شورای نگهبان خواهد رفت و ممکن است تایید یا رد شوند و نظر اعلام شده از سوی هیات های اجرایی نظر نهایی در مورد تایید یا رد صلاحیت افراد نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: ما به قانون و مقررات اعتقاد داریم و بر این اساس اگر بخشی خلافی انجام دهد را به حساب نظام نمی گذاریم و شورای نگهبان نیز به دور از این ملاحظات عمل خواهد کرد چرا که مرجع ملاحظات آن دیدگاههای رهبر انقلاب است.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس در انتقاد از اقدام سوال برانگیز روزنامه دولت گفت: در حالی که مسئول تایید صلاحیت یا عدم تایید صلاحیت ها دولت و وزارت کشور است. چگونه روزنامه دولت مدعی می شود که حامیان احمدی نژاد رد صلاحیت شده اند. هرچند این روزنامه بارها اینگونه اخبار جعلی منتشر کرده استولی برای اطلاع مردم لازم است اعلام شود که تمام انتقادها به این موضوع است که چرا حامیان و نزدیکان دولت تایید شده اند و منتقدان دولت و رئیس جمهور ،‌توسط هیات اجرایی که زیر نظر دولت است، ‌رد صلاحیت شده اند.

سبحانی نیا با تاکید بر اینکه جریان انحرافی نمی تواند روحانیت را از عرصه سیاست حذف کند،‌گفت: روحانیت اصیل و ریشه دار به هیچ عنوان با جریان انحرافی همراهی نداشته است و آنها به دنبال عناصری هستند که بتوانند از آنها استفاده کنند، گفت: نظام جمهوری اسلامی یک صاحب اصلی دارد که هدایت کلی از طرف ایشان است و خوشبختانه رهبر انقلاب بالای سر نظام است و خط مشی کلی از سوی ایشان تعیین می شود و نیز با تعهد و تدینی که در جامعه ما وجود دارد، ‌نگرانی‌ای از بابت آینده وجود ندارد. همان طور که در سالیان گذشته مردم با تبعیت از رهبری این نظام را به پیش برده اند، در مجلس نهم نیز شاهد حضور اکثریت ولایی خواهیم بود و میدان به دست نیروهای التقاتی و انحرافی نخواهد افتاد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامیخطاب به رئیس جمهور گفت: آقای احمدی نژاد ممکن است از اینها حمایت کند و این قطعا به نفع وی نیست. اینکه تا کجای کار می خواهد به پیش برود باید به این نکته نیز توجه داشته باشد که هزینه زیادی برای این جریان تاکنون داده است و تعدادی هنوز وی را رئیس جمهوری پرتلاش و جدی و تابع رهبری می دانند، ولی اگر باز هم پشت جریان انحرافی بایستد و از آنان حمایت کند، ریزشی را که در این ماههای اخیر در میان دوستدارنش رخ داد، باید شاهد ریزشی بیشتر از این باشد. به نفع وی نیست که بیش از این از این جریان حمایت کند و جریان انحرافی را زیر چتر خود قرار دهد. باید حساب خود را با این جریان جدا کند، اگر می خواهد وجهه و اعتباری که در بین مردم دارد، حفظ شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.